Stad met de twee stadsdelen. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Raph Eijkenboom - WaarBenJij.nu Stad met de twee stadsdelen. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Raph Eijkenboom - WaarBenJij.nu

Stad met de twee stadsdelen.

Door: Raph Eijkenboom

Blijf op de hoogte en volg Raph

01 Augustus 2014 | Hongarije, Boedapest

Dag 1:

Wij hebben lekker ontbeten voordat wij voor vertrekken naar Boedapest. De ritje naar Boedapest verliep goed. Wij namen de metrokaarten die onbeperkt kunt reizen in heel Boedapest. Als de eerste gingen wij naar de badhuis Széchenyi om te zwemmen, lekker ontspannen. Na zwemmen gingen wij uiteten bij de chique restaurant, de eten was overheerlijk!!

Dag 2:

Het weer is erg zonnige met 34 graden. Wij hebben besloten om deze dag de stadsdeel Boeda te gaan bezichtigen. Wij hebben alles gezien onder meer De Parlement en St Istvan Basiliek. Vandaag hebben wij twee pasgetrouwde stel gezien. Wij hebben ook heerlijk bloemvormige ijsje gegeten!! Weer zochten wij een restaurant die beruchte Goulash kan serveren, maar er zijn blijkbaar weinige restaurant te vinden maar wij hebben uiteindelijk eentje gevonden. Het eten was weer lekker maar er was een beetje teveel op de bord geserveerd.

Dag 3:

Het weer is prima, bewolkte en zonnige dag met zo'n 30 graden. Wij gingen vandaag een andere stadsdeel Pest bezichtigen. De twee bekende gebouwen gezien, de kasteel Hilton en de kerk. Pest is duidelijk te zien dat de oude stadsdeel is. Daarna gingen wij naar een leuk eilandje tussen Boeda en Pest gelegen in Donau om te zwemmen bij Palatinus.

Boedapest heeft een twee stadsdelen: Boeda en Pest. 2 tot 3 dagen is op zich voldoende om stad te bezichtigen.