De stad vol met de sfeer - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Raph Eijkenboom - WaarBenJij.nu De stad vol met de sfeer - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Raph Eijkenboom - WaarBenJij.nu

De stad vol met de sfeer

Door: Raph Eijkenboom

Blijf op de hoogte en volg Raph

07 Augustus 2014 | Slovenië, Ljubljana

Dag 1

Wij moesten even haastig lopen naar de station om de trein naar Ljubljana te halen. In Sapjane (Kroatie) was er paspoort controle gehouden door Kroatische politie en in Ilirska Bristicia (Slovenië) is er ook controle. Het heeft niet zo lang geduurd en wij konden snel verder gaan. Wij liepen door de sfeervolle centrum, wij zagen onder meer de kasteel ((Ljubljanski grad), de liefdesbrug, de roze kerk en de Amerikaanse ambassade.

Dag 2

Zo vroeg uit de veren om rest van Ljubljana verder te kunnen bezichtigen. Daarna gingen wij naar de Postojna Cave, dat ligt in Postojna, zo hooguit drie kwartier rijden met de bus vanuit Ljubljana Het is ongelooflijk wat ik daar heb gezien, onbeschrijfelijk mooi.

Ik raad vooral de jongeren zeker aan om een keer Ljubljana te bezoeken. De bezoekje aan de Postojna Cave, zou je voor geen goud willen missen!!

Je kan ook vanuit Ljubljana met de bus naar Triestë toe, de gelegen aan de kust in Italië, is misschien ook aanrader. Wij konden deze mogelijkheid niet doen vanwege ons schema.