De Grote Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Raph Eijkenboom - WaarBenJij.nu De Grote Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Raph Eijkenboom - WaarBenJij.nu

De Grote Wenen

Door: Raph Eijkenboom

Blijf op de hoogte en volg Raph

28 Juli 2014 | Oostenrijk, Wenen

Dag 1:

Wij waren zo'n 5 uren onderweg met de trein vanaf Praag naar Wenen, tijdens onderweg zag ik een prachtige landschap bij tussen Ceska en Brno. Tegen acht uur avond kwamen wij aan in Wenen. Wij gingen gelijk naar de hostel om te inchecken en onze tassen droppen, erna gingen wij meteen op zoek naar de restaurantje in de buurt. Ja hoor, ze hebben wel heerlijke Schnitzels met frietjes.

Dag 2:

Wij staan vroeg op, om zoveel mogelijk Wenen te bekennen. Wenen is ontzettend echt groot stad. Wij kochten een kaartje 18,50 euro voor onbeperkt reizen met metro, bus of tram rond Wenen. Wij gingen naar onder meer naar Schloss Schönbrunn, Stephansdom, Rathaus, Parlement, St-Peterskerk en Hofburg. Bij de Hofburg hebben wij bezochten bij Sissi museum, wel interessant museum. Het was een lange dag, maar wij hebben wel veel kunnen zien, de enige minpunt is dat veel authentieke gebouwen onder de renovatie staan. Wij troffen de Poolse dove stel aan bij de keuken in de hostel, wij hebben met elkaar leuk en gezellig bijgekletst, dat was ook een leuke ervaring met heel anders gebarentaal. Wenen is wel aanrader om een keer te bezoeken, 2 dagen bekennen zou voldoende zijn. Wij hebben erg van Wenen genoten, wij wilden graag nog extra dag gebleven maar helaas, wij moesten aan ons de plan houden.